28 Temmuz 2017 Cuma

Sadomazo


Çok saçma bir günden selamlar.

Sabah ev çocuğunu okula bırakmak için hazırlanıyordum, bir baktım bizimki yapbozun başında 'sadoo mazooo' diyerek oynuyor. 3,5 yaşında çocuğundan sadomazo ifadesini duyan bir anne napar?

Ben direkt ev erkeğine döndüm. Ne alaka şimdi bu laf, dedim. Çünkü bizim evde böyle saçma geyiklerin en büyük yaratıcısı ev erkeği.

Mesela topla atış yapıyor diyelim, kendince bi kelime bulur ve onu kendine efekt yapar. Hatırlattı. Bundan haftalar önce 'sadomazoooo' diye basket atıyor, ben de tıslayarak gülüyordum. Hani tam sıçrayıp, topu potadan geçirme hamlesi sırasında. Yanımızdaki ev çocuğu da boş durmamış, elbette bu kelimeyi kaydetmiş. O anda sorun olmaz, anlamaz sanıyorsun, ama sürpriiiz, çocuğunun dil dağarcığı sen farkında olmadan 'meme' yapmış bile.

Çocuğun yanında böyle kelimelerle şaka yaparak ilk hatayı yapmış olduk.
İkinci hata ise bu sabah bu kelime yüzünden tartışma yaratmam oldu.

'Nasıl dikkat etmezsin çocuğun yanında bu lafın şakası yapılır mı? Okulda kullansa, ne düşünürler, olay olur be olay. Sosyal sorumluluk kampanyası başlatırlar hakkımızda'

Biz iki yetişkin(!) bunu tartışırken, ev çocuğu sessizce yapbozuna devam ediyordu.

Üçüncü hatam gecikmedi:
Oğlum güzel değil o kelime, kullanma.

Tahmin edin noldu. Okula gitmek için evden çıktık, ev çocuğu sokağa iner inmez, 'sadooomazoooo' diye dünyaya bağırmaya başladı. Ve gülüyor. Çok gülüyor. Şok oldum. Kısacık bi an tutamadım, ben de güldüm. Sonra toparlandım ve sinirli durmaya çalışarak; 'lütfen oğlum kullanmayalım o kelimeyi' dedim. Daha da çoğaltacağını bile bile.

İşte kötü ebeveynlik örneği nasıl olur okudunuz.

Okulda öğretmenine, açıkladım. Bizden duydu, babasıyla bir karikatürü konuşuyorduk diye ufaktan yalan attım. Baba figürünün espiri anlayışını açıklayacak gücü bulamadım kendimde. Hayır son haftalarda 'Süleyman bu topu sana gönderiyorum, bu topu kabul et' diye bir geyik türetmişlerdi. Aşırı saçmaydı ama insan içine çıkılamaz hali yok diye bişey dememiştim. Buna da demesem bu kadar sivrilmezdi.

Bu konuda çok tartışıyoruz evde. Mesela şu orman şarkısını şöyle söylüyor:

Gel sen burda derdi unut,
Orman ne güzel ne güzel yerine...

Gel sen burda hakkı bulut
Orman ne güzel ne güzel diyor.

Ben de sinirleniyorum. Çünkü bu çocuk hakkı bulut espirisinden anlamıyor. Doğrusu öyle sanıyor. Ev erkeğine göre ise çocuk bu sayede yaratıcı olacakmış. Tamam, bizim ilişkimiz genelde mal kelime espirileri üzerinden gelişti. En çok bunlara kopardık eğlenirdik. Fakat bebe varken, aynı müfredatı sürdürmek demek, dil gelişimi abuk bir çocuk demek.

Abartıyo muyum?

Gerçekten sinirliyim ve bunun bu sabah regl olmamla hiç ilgisi yok. Valla da yok.

8 yorum:

  1. Kocam da ben de deli argo konuşuruz. Nahoş bir şey tamam ama doğamız böyle. Şimdi bebek olduktan sonra avzımızı toplamamız gerekiyor diye birbirimizi uyarmaya başladık ama aynı tas aynı hamam aynen devam.

    Farkındaysan çocuklar bu gibi ayıp ya da ebeveynler için endişe verici kelimeleri i-na-nıl-maz bir koalylıkla yakalayıp kendileri keyif alıyorlar. Osuruk ve göt kelimesine aylarca katıla katıla gülen bir kuzenim vardı, yaş daha 3-5 arası, annesi duyunca deliriyor, o delirdikçe bu daha da hazlanıyordu. Manasını tam olarak bilmese de komik olduğunu fark ettiğinde aman yarabbi!

    Sanırım yine aynı şeyi söylemeye geleceğim ama galiba ben ileride görmezden gelmeyi deneyeceğim. Daha etkili bir şey var mı bilmiyorum. Ama sırf göte göt dediği için katıla katıla gülen bir çocuğa da nasıl kayıtsız kalınabilir, onu da bilmiyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. göte göt diyebilir ya, hiç sorun değil. gebecüm, çok abuk bir cinsel fantezi kavramının bebenin ağzında olması felaket geldi bana sabah.

      haklısın nasıl da almış lugatına şerreffsiz sıpacık.

      ayrıca dediğin gibi bir dah açıtımı çıkarmadım, unuttu bile söylemeyi. öğretmenine sordum, sınıfta da kullanmamış :D

      argo Türkçesi <3 ben

      Sil
  2. Birşey olmaz olduğu gibi konuşmaya devam edin bence.Benim babam ticaretin ticaret olduğu zamanda Sirkeci'de ticaret yapıyordu.Tek cümlesi yoktu ki küfürsüz olsun.Bilerek yapmıyordu normal türkçe kullanımı öyleydi.Ama hiçbirimiz küfürbaz olmadık:)Her küfrü bilirim ama kullanmam:)))
    Bu arada benim büyük oğlanda ilk anaokuluna başladı 3 yaşında g.t kelimesini öğrenmiş.Evde durmadan g.t diyip kahkahayı basıyordu ama nasıl eğlenmek.Artık bende gülüyordum çünkü sadece tek kelime söyleyip bu kadar eğleneceye boğulmak cidden takdir-e şayandı.
    İlk ilkokula başladığı sene de gelip el hareketi yapıp soruyordu bu küfür mü diye.Ama baş paramağını bütün parmaklarının arasına sırayla sokup 'bu küfür mü bu küfür mü ' diyordu.
    Sadede gel dersen sen istersen ingiliz kraliyet ailesi gibi konuş yanında erkek çocuklarının geldiği nokta bu :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehehe koptum

      tatlıymış.

      küfürden çekinmiyorum, onunla savaşamam.
      düşünsene bir çocuk belaltı özel kavramlardan haberdar. ayol ailesinden şüphe eder insan, çocukla ilgili endişelenilir.

      göte gülmek bence de eğlencelii.

      Sil
  3. İki üç ay öncesine kadar Dila pipi popo kaka ve bunların diğer dillerdeki versiyonlarını deli gibi kullanıyordu, ama öyle böyle değil her saniye ve bunlarsız cümle yok gibi. Haliyle ufaklık da öğrendi ve bunlar kontrolü kaybetti. Normalden uzun süre dillerinden düşmeyince ve diğer çocukların yanında bizimkiler terbiyesiz kalmaya başlayınca, artık dedim bu ayıp sözler gerekmedikçe kullanılmayacak. Evde acı biber sosu var kim kaçkere söylerse o kadar damla. Ve başlarda saydık ama tabi hiç vermedik. Neyse çok ciddi oranda değişti çabucak büyüğü tamamen bıraktı ama şimdi küçüğü şöyle yapıyor arada. Gelip bana anne Dila pipi ve de popo dedi diye ispiyonluyor ama böyle bir şey Yok tabi bizimki sırf o kelimeleri kullanmak için yalan söylüyor. Bir alışkanlığı kırdık şimdi de yalan söyleme çıktı başımıza sırf bu kelimelerin aşkı yüzünden düşün yani 😬

    YanıtlaSil
  4. kahve'm sabah sabah koptum yaa, sadomazo!!? dil gelişimini bilemem ama sizi birbirinizle eğlenir ve gülerken görmesi ne büyük şans çocuk için. bence bu kısmı da hatırla ara sıra. regl bitince ;)

    YanıtlaSil

Pazar akşamı, mutfak masasında.

Yazmak için mutfağa yerleştim. Henüz balık kokusu çıkmamış sindiği yerlerden. Fırında tavada kızarmış gibi pişen balık tarifi okuyunca, d...