9 Mart 2017 Perşembe

Haklarımız ve memelerimiz


Kadın hakkı, kadın mücadelesi, kadın memesi.

Kadınlıkla ilgili kurulan tüm cümleler ve konu edilen tüm fikirlerden rahatsız oluyorum. Bir başlığa ait olmaktan hoşlanmıyorum. Tavsiye verilmesi gereken bir varlık olarak nitelendirilmekten gocuntu duyuyorum. Korunmak gibi şeylere prezervatif  hariç değer vermiyorum. Sahiplenilmek, dahil edilmek, takdir edilmek fiillerine kıl kıl bakıyorum. Kadın hakları gibi konuların her sene fönlü saçlılar tarafından ezber şekillerde tekrar edilmesine pas vermiyorum. Reklamlarda kadınlarla ilgili bir söz söylemeye çalışan markaları alkışlamaya ihtiyaç duymuyorum. Kendi hakkını başkasından dinleyip sevinenlerle halaya girmiyorum. Pedimi gazeteye sarıp veren bakkala, iyi günler demiyorum. Kadının emekçiliğine vurgu yapan, kadını kutsal gören anlayışlara popomu dönüyorum. Kadın olarak yapabildiklerimi başarı sanıp ıslık çalanlara mal mal bakıyorum. Önceden kadınların ocaktaki yemeğine övgü yağdıranlar, bugün kadınların ocaktaki emeğine şiirler yazıyor, aldırmıyorum. Şiddet gören insanı 'kadın' diye konuşuyorlar, içime atıyorum. Haksızlığa uğramakla kadın kelimesi aynı cümlede kurulmazsa ayıp oluyor, hiç haz etmiyorum. Kadın memesi çok merak ediliyor, öylece bakakalıyorum. Kadın poposu, 'sima' gibi biliniyor, kalakalıyorum. Kadın erkeği yensin diye aforizmalar söyleniyor, horoz dövüşü izler gibi izliyorum. Kadının fendi erkeği yendi, lafından acaip tiksiniyorum. Benden önce eşimin işini soranlara, uçan tekme atıyorum. Eşimden önce bana 'bi su varsa alırım' diyenlere, bomba atıyorum.

Ergenlikte utanıp yeni çıkan memelerimi yok sayardım. Şimdi de tüm kadın söylemlerini yok sayıyorum. Çünkü kadın erkek değil, insan diye tanımlamaya inanıyorum. İsmimi söyleseler yeter, ama boşveriyorum.

10 yorum:

  1. Hay ağzını öpem be! Ben de kadınlar gününe zırnık prim vermiyorum ve böyle ajitasyonlu kamu spotları peşinde koşulmasından acayip darlanıyorum.
    "2+2 dört eder, gelin sonucu 5 bulmayalım, sümüğümüzü yemeyelim, mikrodalgaya kedi atmayalım, pipimize pembe kurdele bağlayıp gezmeyelim" falan gibi kamu sporları oluşturuyor mu? Buna gerek var mı?

    Artık "kadınlar olmasaydı biz de olmazdık, kadın döğmeyek, kızlar okusun" gibi söylemlere de gerek olmamalı ya!

    Ama var malesef... Ve buna gerek olması sıkıyor canımı :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıllar evvel aktivist bir erkek arkadaşım kampüste pineklerken bana çıkışmıştı kibarca..
      neden ben kadın hakları konusunda bir şey yapmıyormuşum. neden şiddet gören kadının yanında yer almıyormuşum. ona o yaşlarda anlatamamıştım aslında bir şey yapmayarak çok şey yaptığımı. bak şimdi de anlatamadım. ama sen anladın.

      Sil
  2. bacım ayakta alkışlıyorum! telepatik miyiz neyiz, aynı konuyu aynı anda yazmışız, memelere special vurgu da cabası :p

    YanıtlaSil
  3. Haklı bir yazı, etkileyici de. Baya düşündürdü beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, canıma tak ettiği bir anda yazıldı :D

      Sil
  4. Mükemmel bir yazı, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yeni seneye 'zottirik' kararlar.

Yeni seneye ne gadar da az kaldı. Her sene bu vakitler totom tutuşarak kararlar alır, yılın son günlerinin bokunu çıkarayım diye yaptığım ş...